SCA utser ny HR-direktör

SCA har utsett Anna Sävinger-Åslund till ny HR-direktör (Senior Vice President, Group Function Human Resources) för koncernen.

Anna Sävinger-Åslund är idag Vice President Human Resources för SCAs affärsenhet för inkontinensprodukter i Europa. Hon har arbetat i bolaget sedan 2001 som personalchef för ett flertal funktioner inom såväl strategiska som operativa verksamheter, både i Sverige och utomlands. Hon har tidigare arbetat med personalfrågor i Astra Zeneca.

Anna Sävinger-Åslund kommer att ingå i koncernledningen och där rapportera till koncernchef och vd Magnus Groth. Hon tillträder sin tjänst 1 november 2015.

- Anna Sävinger-Åslund har såväl extern som intern erfarenhet från HR området och har genom åren varit med och bidragit till utvecklingen av bolagets nuvarande HR-strategier och processer. Hon känner organisationen väl och har en bred och gedigen affärskunskap om SCAs hygienverksamhet, säger Magnus Groth, koncernchef och vd, SCA.

Notera: Informationen är sådan som SCA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 oktober, 2015, klockan 07:30.

Karl Stoltz, Media Relations Manager, 08 - 788 51 55

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2014 var cirka 104 miljarder kronor (11,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.