Tidigare annonserat Everbeauty-förvärv slutfört

SCAs förvärv av det asiatiska hygienbolaget Everbeauty har slutförts. Förvärvet förstärker SCAs marknads- och varumärkespositioner i en av koncernens prioriterade tillväxtregioner. Köpeskillingen uppgår till cirka 1,9 miljarder SEK, på skuldfri basis.

Everbeauty producerar, marknadsför och distribuerar barnblöjor och inkontinensskydd med starka varumärken som Sealer respektive Dr P i Kina, Taiwan och delar av Sydostasien.

Affären fullföljs efter godkännanden från relevanta myndigheter i Taiwan.

Första pressmeddelandet om affären offentliggjordes den 25 februari 2012.

Stockholm den 1 juni 2012

För ytterligare information, kontakta gärna:

Jörgen Olsson, pressekreterare 08-788 51 29

Notera: Informationen är sådan som SCA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 juni 2012 klockan 08.25 CET.

Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA är ett globalt hygien- och pappersföretag som utvecklar och producerar personliga hygienprodukter, mjukpapper, tryckpapper, sågade trävaror och förpackningslösningar. Produkterna säljs i cirka 100 länder. SCA har många kända varumärken, av vilka TENA och Tork är globala. Omsättningen 2011 var 106 miljarder kronor (11,7 miljarder euro). SCA har omkring 44.000 anställda. Mer information på www.sca.com