Corelogic integrerar mjukvara från Scalado i ny avancerad Application Processor

Report this content

Koreas ledande halvledartillverkare väljer Scalado SpeedTags™ för förbättrad bildfångst och bildhantering

Scalado, världens ledande leverantör av lösningar för bildhantering i smartphones och andra mobila enheter, etablerar ett samarbete med Corelogic. Corelogic kommer att integrera Scalados SpeedTags™ i bolagets nya Application Processorer (AP), som nyligen släpptes i Korea och Kina. Corelogic är Sydkoreas ledande halvledartillverkare och kommer att använda Scalados kraftfulla lösning SpeedTags™ för att accelerera bildfångst och hantering av digitala bilder i kameramobiler. Därmed blir det möjligt att hantera högupplösta bilder även i mobiler med begränsad processorkapacitet och begränsat lagringsutrymme.

Corelogic är världsledande inom multimedialösningar för mobila enheter. Bolagets långa erfarenhet av utveckling av integrerade kretsar har gjort att man kunnat ta fram lösningar för alla relevanta aspekter av kameramobiler. Man har lösningar för kamera-applikationer (CAP), multimedia (MAP - hjärtat i kameramobiler) samt bildsignalprocessing (ISP), som gör att man kan använda högupplösta bilder i avancerade smartphones. Samtliga dessa områden omfattas av Scalados lösningar.

Implementeringen av Scalado SpeedTags i Corelogics kraftfulla nya applikationsprocessor i CLM7700-serien, gör att processorn stöder Scalados CAPS™ bildhanteringsplattform, en kraftfull lösning som ger kameramobiler utökad funktionalitet.  Detta gör att även framtida teknik från Corelogic kan integreras med Scalados teknik. Konsumenter kan således se fram emot ökad prestanda och lagringskapacitet i framtida kameramobiler och smartphones.

“Corelogic kommer med hjälp av Scalados teknik att göra ordentligt avtryck på den globala marknaden för mobil bildhantering”, säger Corelogics Wookon Koh, VP corporate planning på Corelogic. “Vi har utvecklat våra nya applikationsprocessorer specifikt för digitala konsumentprodukter. Scalados teknik gör att vi kommer att kunna erbjuda ännu bättre användbarhet och ännu rikare upplevelse.”

Tack vare Scalado SpeedTags kan användarna ta multimegapixelstora bilder utan någon som helst fördröjning, vilket gör att man verkligen kan fånga precis det ögonblick man vill bevara. Fram till nu har detta bara varit möjligt med Digital Still Cameras (DSC) och kameror av typen Single Lens Reflex (SLR).

“Samarbetet gör att Corelogic kan erbjuda en rad unika funktioner, exempelvis bildfångst, redigering och visning i realtid, utan fördröjning,” säger Scalados medgrundare och CMO/CSO Fadi Abbas. “Dessutom medges många andra avancerade funktioner, som panoramabildfångst och möjlighet att ta många bilder med extremt kort mellanrum mellan varje bild. Samarbetet kommer att ge Scalado ännu bättre närvaro i Kina och Korea, till stor nytta för många nya slutanvändare.”

Marie Angselius
MS&L PR
Tel: +46 (0)709-405837
E-mail: marie.angselius@mslpr.se

Om Scalado
Scalado är ett svenskt mjukvaruföretag som utvecklar och licensierar
snabba och effektiva teknologier för bildbehandlingslösningar till
mobiltelefontillverkare. Produkterna som erbjuds är unika och baserade
på patentskyddande algoritmer. Vår målsättning är att förbättra och
effektivisera bildhanteringen i bl a kameratelefoner genom innovativa
applikationer och teknologier, med en stark vision om att bli den
världsledande leverantören av bildhanteringslösningar. Scalados teknik
finns i över en halv miljardmobiltelefoner världen över.

Scalado grundades år 2000 med huvudkontor på Ideon Science Park i Lund.
Företagets största ägare är Northcap Partners, Industrifonden och
TeknoSeed AB och företagets grundare.

För ytterligare information: www.scalado.com

Taggar: