Scalado nominerat till Stora Exportpriset 2010

Report this content

Scalado, som är världsledande inom bildhantering för kameramobiler, nomineras till Exportrådets Stora Exportpriset. Scalado har utvecklat en unik bildhanteringsteknik för mobilkameror som idag finns i över en halv miljard mobiltelefoner.

Under året har Scalado expanderat i både USA och Asien, bland annat via ett strategiskt partnerskap med Qualcomm Incorporated, som är världens största tillverkare av chip till mobiltelefoner och nätverksutrustning. 2010 beräknas Scalado finnas i var tredje nytillverkad kameramobil över hela världen. ”För oss på Scalado betyder nomineringen av Stora Exportpriset att vi får ytterligare en bekräftelse på att vi leder utvecklingen inom mobil bildhanteringsteknik”, säger Scalados CMO/CSO och grundare Fadi Abbas. ”Självklart är vi mycket stolta över att nomineras till ett av Sveriges ledande exportföretag, speciellt med tanke på att Scalado inte ens är ett tio år gammalt bolag” Stora Exportpriset delas ut av Exportrådet till ett svenskt företag som haft stor framgång i sin export de senaste åren. Vinnaren får ta emot utmärkelsen ur konungens hand på Stora Exportdagen på Cirkus i Stockholm den 19 april 2010. Stora Exportpriset delas ut till det företag som: • Uppvisat en stark utveckling av sin export eller utlandsförsäljning under de senaste åren med framgångar på flera marknader • Uppvisat en positiv utveckling av förädlingsvärde, organisk tillväxt och sysselsättning i den svenska verksamheten • Utvecklat ett starkt koncept i marknadserbjudande eller marknadsföring • Ökat försäljningen i kombination med god lönsamhet