Scan lanserar Nötskiva Caj P original

För tredje året i rad samarbetar Scan och Caj P. Scan står för svenskt kött och Caj P för svenska folkets grillsmak. I år lanseras nötskiva Caj P original, färdigskivat mört nötkött till grillen.

Scan och Caj P fortsätter att samarbeta inför grillsäsongen. Nötskiva Caj P original är ett svenskt nötkött som marinerats och kryddats med grilloljan Caj P original och lite svartpeppar. Nötköttet är en bogstek som mörats i vaccum innan marinering och skivning. Förutom vacuum-mörningen säkras mörheten upp genom att köttet är noga utvalt från svenska ungnöt.

I Amerika grillas nästan enbart nötkött. Här i Sverige grillar sex av tio grillar nötkött*. Därför har Scan tittat lite extra på nötköttet i år, inom det marinerade grilla-sortimentet lanseras tre nötköttsnyheter, varav nötskivan är en. Det är lätt att lyckas och går snabbt att grilla nötskivan, tiden på grillen är bara 4-5 minuter. Den är också en mycket prisvärd nötprodukt att grilla.

- Hela vårt grilla-koncept går ut på att vi vill göra det enkelt för konsumenten att lyckas på grillen. Nötskivan är perfekt för grillning genom att den är färdigskivad, mör och saftig. Mörheten kommer från vacuum-mörningen och en noga utvald köttkvalitet. Den är färdigmarinerad och smaksatt med svenska folkets grillsmak, säger Martin Pardell, produktchef Scan.

Fakta
Det är svenskt nötkött av bog i nötskivan. Förpackningsstorlek: ca 800 gram. Konsumentpris: 100 kr/förpackning. Lanseringsvecka 15.

* Scans grillundersökning 2010, Scandinfo.

Martin Pardell, produktchef Scan AB, tfn: 08-725 85 79

Bild
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se  press/pressbilder eller kontakta Laila Romu.