The Artist - på dvd och bluray 25 juli

Vinnare av fem Oscar: Bästa film, Bästa manliga huvudroll, Bästa regi, Bästa originalmusik och Bästa kostym; hyllad av biopublik och kritiker över hela världen; nu kommer The Artist ut på dvd och bluray.

Hollywood 1927. George Valentin är stumfilmens superstjärna, vars popularitet inte vet några gränser. Peppy Miller är en ung skådespelerska som försöker få sitt genombrott i den glamourösa men stumma filmvärlden. Med lite tur och mycket skicklighet lyckas Peppy få en roll i Georges kommande film och tycke uppstår dem emellan. När ljudfilmen gör sitt intåg i Hollywood skiljs deras vägar dock åt och plötsligt är rollerna ombytta. Peppy är den stora stjärnan och George glöms bort. Ödet vill dock att deras vägar korsas igen.

Denna kärleksförklaring till filmkonsten hyllas världen över och har bland annat vunnit tre Golden Globes för Bästa Film, Bästa manliga skådespelare (Jean Dujardin) och Bäst Originalmusik, samt nominerats till hela 10 Oscar.

Se trailer och ladda ner högupplöst material här:
(inloggning film/presse, GO, välj svensk flagga)

I rollerna: Jean Dujardin, Bérénice Bejo, John Goodman, James Cromwell, Penelope Ann Miller, Missi Pyle.

Regi: Michel Hazanavicius

Produktionsinfo för dvd/bd:

Speltid: 1 h 40 min.
Genre: Romantisk dramakomedi
Prod.år: 2011
Rek. från 7 år
Innehåller extramaterial, bland annat bakomfilmer och featuretter.

Pressansvarig Scanbox Vision, DVD & Bluray

Scanbox Vision Entertainment AB. Armbågavägen 3, 506 30 Borås. www.scanbox.com

The Artist - på dvd och bluray 25 juli.