Extra bolagsstämma i Scancem

Report this content

Extra bolagsstämma i Scancem Vid en extra bolagsstämma i Scancem AB i Malmö på onsdagen hade följande styrelseledamöter undanbett sig återval: Claes Björk (ordförande), Kjell Inge Røkke, Henning Christophersen, Lennart Engström, Sven-Eric Hersvall, Anders Nyrén, Per H. Runeland och Per Westerlund. Till nya styrelseledamöter valdes Rolf Hülstrunk, Hans Bauer och Horst Wolf, samtliga från Heidelberger Zement, Tyskland, samt Paul Vanfrachem, Thierry Dosogne och Albert Marchand, alla tre från CBR Cimenteries, Belgien. Per Molin och Bo Jacobsson återvaldes. Erbjudande till aktieägarna Erbjudandet till aktieägarna och konvertibelägarna i Scancem att låta lösa in sina aktier och konvertibler presenteras i ett prospekt som distribueras kring den 20 augusti. Anmälningstiden är den 24 augusti - 13 september 1999. Likviden beräknas bli erlagd den 24 september 1999. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/18/19990818BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/18/19990818BIT00590/bit0002.pdf