Fusion av Fiboment och H+H Expan

Report this content

Fusion av Fiboment och H+H Expan Scancem AB och den danska byggmaterialkoncernen Henriksen og Henriksen Holding A/S kommer att genomföra en fusion av sina respektive dotterbolag Fiboment A/S och H+H Expan A/S. Det nya bolaget kommer att få namnet H+H Fiboment A/S med Scancem och H+H Holding som hälftenägare. Fiboment kommer att omsätta cirka 600 MSEK och ha omkring 600 anställda i åtta fabriker i Danmark och Tyskland. Med en årskapacitet på 1,6 miljoner kubikmeter lättklinkerelement blir bolaget Danmarks största tillverkare av prefabricerade vägg-, golv- och fasadelement. För ytterligare information, kontakta informationschef Anders Antonsson, tel: 040-16 51 91 eller mobiltel: 0708-16 51 91. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00800/bit0002.pdf