Reci säljer aktieinnehav i miljöbolaget Aurex Reci

Reci säljer sitt aktieinnehav i miljöbolaget Aurex Reci Reci Industri AB, som ingår i Scancem-koncernen, har ingått ett avtal med Trollhättans Mineral AB och JKA Miljökonsult AB om att dessa båda företag övertar Recis 50-procentiga aktieinnehav i miljöföretaget Aurex Reci AB, som har en framskjuten position inom den växande marknaden för tvättning av förorenad jord. Trollhättans Mineral och JKA Miljökonsult kommer därefter att äga 25 procent vardera av aktierna i Aurex Reci som är noterat på SBI:s väntelista. Övriga 50 procent av aktierna är spridda på flera ägare. Reci Industri säljer sitt innehav i Aurex Reci för att kunna koncentrera sig kring sin kärnverksamhet, att ur avfall återvinna energi och andra alternativa råvaror, främst för cementindustrin. Information och samhällskontakt Tel: 040-16 50 00, fax: 040-15 91 80 info@scancem.com eller ir@hq.scancem.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/01/19990901BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/01/19990901BIT00150/bit0002.pdf