Leif Bergvall Hansen lämnar Scandi Standard

Styrelsen för Scandi Standard har idag sagt upp Leif Bergvall Hansen som vd och koncernchef för bolaget. För att säkerställa en ordnad övergång kommer Leif att fortsätta som vd och koncernchef fram till att en ny vd tillträder sin tjänst. Styrelsen kommer omedelbart att påbörja processen för att rekrytera en ny vd och koncernchef.

”Jag vill tacka Leif Bergvall Hansen för hans viktiga bidrag till Scandi Standard de senaste åtta åren. Vi har kommit fram till att det är rätt läge för en förändring i syfte att tillföra ny energi och nya perspektiv till den fortsatta utvecklingen av Scandi Standard. Jag är övertygad om organisationens förmåga att ta bolaget till nästa nivå och fortsätta att utveckla vår marknadsledande position i Norden och på Irland. Leif lämnar ett bolag som är robust och som har potential för fortsatt tillväxt och står på en stadig grund för långsiktig lönsamhet”, säger Johan Bygge, styrelseordförande.

Johan Bygge, styrelseordförande: +46 70 594 73 48
Henrik Heiberg, Head of M&A, Financing & IR: +47 917 47 724

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Scandi Standard AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande av ovanstående kontaktpersoner klockan 08:00 den 31 maj 2021.

Scandi Standard är den ledande producenten av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i Norden och Irland. Bolaget producerar, marknadsför och säljer förädlade, kylda och frysta produkter under de välkända varumärkena Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Manor Farm och Naapurin Maalaiskana. I Norge produceras och säljs även ägg. Vi är tillsammans cirka 3000 medarbetare med en årlig omsättning på mer än 9 miljarder kronor. För mer information se www.scandistandard.com.