Scandi Standard ansöker om börsnotering

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om att sälja eller köpa värdepapper i USA eller någon annan jurisdiktion där ett sådant erbjudande skulle vara otillåtet. De värdepapper som hänvisas till i detta pressmeddelande har inte och kommer inte att registreras i enlighet med den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933 (Securitites Act) eller värdepapperslagstiftning i någon delstat i USA och får inte erbjudas eller säljas i eller till USA utan registrering eller ett undantag från registrering enligt Securities Act, eller i enlighet med tillämplig värdepapperslagstiftning i någon delstat i USA. Det kommer inte att ske något offentligt erbjudande i USA av de värdepapper som hänvisas till i detta pressmeddelande. Kopior av detta pressmeddelande kommer inte, och får inte, distribueras i eller skickas till USA.

Scandi Standard AB (publ) (”Scandi Standard” eller ”Bolaget”), och CapVest genom Kansas Holding B.V. och Lantmännen genom Lantmännen Kycklinginvest AB (publ) (tillsammans ”Huvudägarna”) har beslutat att genomföra en ägarspridning av Scandi Standards aktier genom en börsnotering av Bolaget (”Erbjudandet”). Styrelsen för Scandi Standard har därför ansökt om notering av Bolagets aktier på NASDAQ OMX Stockholm.

Lär mer om erbjudandet här (http://investors.scandistandard.com/sv/node/disclaimer/142)