Scandi Standard har ingått nytt leveransavtal med Coop Norge

Scandi Standard har nöjet att tillkännage att bolaget har tecknat ett nytt leveransavtal avseende kyckling med Coop Norge. Avtalet omfattar även de före detta ICA butikerna som ingick i Coops förvärv av ICA Norge. Leveranserna enligt det nya avtalet påbörjas 1 augusti 2015 vilket förväntas leda till merförsäljning med en successiv upptrappning till cirka 250 miljoner norska kronor årligen. Coop inklusive de före detta ICA butikerna kommer att ha en marknadsandel på cirka 30% av den norska detaljhandelsmarknaden.

”Vi ser fram emot att fortsätta det nära samarbetet med Coop Norge under kommande år för att vidareutveckla kycklingkategorin. Marknaden för kycklingprodukter i Norge är fortsatt svag till följd av negativ mediebevakning men vi har gjort goda framsteg i verksamheten och vi hyser stor tillförsikt för den norska marknaden långsiktigt” kommenterar Leif Bergvall Hansen, VD för Scandi Standard.

About Scandi Standard
Scandi Standard is the largest producer of chicken in the Nordic Region with leading positions in Sweden, Denmark and Norway. We produce, sell and market chilled, frozen and processed chicken under the strong brands Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Vestfold Fugl, Ivars and Chicky World. In Norway eggs are also sold and produced under the Den Stolte Hane brand. We have a total of approximately 1,650 employees and sales of more than SEK 5 billion. For more information, visit www.scandistandard.com