Scandi Standard utser Fredrik Sylwan till ny CFO

PRESSMEDDELANDE, 25 september 2023

Fredrik Sylwan har utsetts till ny CFO för Scandi Standard. Han tillträder sin nya position 15 januari 2024. Hans långa och gedigna erfarenhet inom finans och strategiskt ledarskap är en stor tillgång för Scandi Standards fortsatta tillväxtresa med lönsamhet i fokus.

Fredrik Sylwan har över 20 års erfarenhet inom finans och ledarskap, och var tidigare CFO på Perrigo Nordic/ACO Hud Nordic, Vice President Finance and Strategy på Swedish Match och Management Consultant på Accenture. Han har en civilekonomexamen från Stockholms universitet och en civilingenjörsexamen i kemiteknik från KTH - Kungliga Tekniska Högskolan.

"Fredrik är ett mycket välkommet tillskott i vår ledningsgrupp. Hans gedigna erfarenhet och strategiska mindset gör honom till en utmärkt kandidat. Jag är övertygad om att hans insatser kommer att hjälpa oss att uppnå våra finansiella mål tillsammans med teamet", säger Jonas Tunestål, VD på Scandi Standard.

"Scandi Standard är ledande i sin bransch, med stor potential för betydande värdeskapande under de kommande åren. Jag ser fram emot att bidra med min kunskap och erfarenhet för att fortsätta att utveckla affärsmodellen, och jag är mycket entusiastisk inför möjligheten att få vara en del av Scandi Standards fortsatta utveckling", säger Fredrik Sylwan, tillträdande CFO.

För mer information, kontakta:
Henrik Heiberg, Head of M&A, Financing & IR: +47 917 47 724

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Scandi Standard AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande av ovanstående kontaktpersoner klockan 07:15 den 25 september 2023.

Scandi Standard är den ledande producenten av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i Norden och Irland. Bolaget producerar, marknadsför och säljer förädlade, kylda och frysta produkter under de välkända varumärkena Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Manor Farm och Naapurin Maalaiskana. I Norge produceras och säljs även ägg. Vi är tillsammans cirka 3 000 medarbetare med en årlig omsättning på mer än 12 miljarder kronor. För mer information se www.scandistandard.com.