• Scandi Standard/

Tilldelning av aktier enligt LTIP 2016 och efterföljande aktieförsäljningar av ledningspersoner i Scandi Standard

Scandi Standard AB (publ) har tilldelat och vederlagsfritt levererat sammanlagt 61 510 befintliga aktier i bolaget till deltagare i bolagets långsiktiga incitamentsprogram som inrättades efter beslut vid årsstämman 2016 (LTIP 2016).

Ett flertal deltagare har meddelat bolaget att de avser att sälja en del av de tilldelade aktierna för att täcka bl.a. personliga inkomstskattekostnader som uppkommer till följd av tilldelningen. Även efter tilldelningen och dessa försäljningar kontrollerar anställda i koncernen mer än 10 procent av samtliga aktier i bolaget.

De deltagare i LTIP 2016 som är s.k. personer i ledande ställning i bolaget kommer att anmäla genomförda transaktioner till Finansinspektionen i enlighet med tillämpliga lagar och regler.

Efter tilldelningen enligt LTIP 2016 innehar bolaget 680 915 egna aktier.

Leif Bergvall Hansen, VD och koncernchef: +45 22 10 05 44
Henrik Heiberg, Head of M&A, Financing & IR: +47 917 47 724

Scandi Standard är den ledande producenten av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i Norden och på Irland. Bolaget producerar, marknadsför och säljer förädlade, kylda och frysta produkter under de välkända varumärkena Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Naapurin Maalaiskana och Manor Farm. I Norge produceras och säljs även ägg. Vi är tillsammans cirka 3 000 medarbetare med en årlig omsättning på mer än 9 miljarder kronor. För mer information se www.scandistandard.com.