Rambøll förvärvar 35% av aktierna i Scandiaconsult AB

Rambøll förvärvar 35% av aktierna i Scandiaconsult AB Det danska byggkonsultföretaget Rambøll AS har idag förvärvat ca 8,1 miljoner stycken aktier i Scandiaconsult från bl.a. LD Pension och SI GEF motsvarande 35,14% av totala antalet utestående aktier i Scandiaconsult. Priset är 45 kronor/aktie (jämför bilagd pressemeddelelse av den 29 oktober 2002 från Rambøll AS). Styrelsen i Scandiaconsult har meddelat Rambølls styrelse: *att med såväl Scandiaconsult som Rambølls bästa för ögonen rekommenderas Rambølls styrelse att snarast presentera sitt bud till övriga aktieägare, eftersom tydlighet och snabbhet är avgörande faktorer för framgång vid sammanslagning av företag och i synnerhet vid sammanslagning av kunskapsföretag *att så länge inte ett acceptabelt bud på samtliga utestående aktier i Scandiaconsult presenterats kommer Scandiaconsult att fortsätta sin verksamhet som hittills, oberoende av Rambøll och av att Rambøll har blivit ny delägare i Scandiaconsult Frågor i detta ärende besvaras av undertecknad per telefon 08-755 07 76. För Scandiaconsults styrelse Lars-Ove Håkansson Ordförande Bilaga: Pressemeddelelse fråm Rambøll AS RAMBØLL køber aktiepost i svenske Scandiaconsult Rambøll, Hannemann & Højlund A/S (RAMBØLL) har i dag købt 35,14% af aktierne i Scandiaconsult AB (Scc). Aktierne er erhvervet til kurs SEK 45 pr. aktie. 2002-10-29 " Formålet med købet af aktierne er at etablere en platform for en sammenlægning af Scandiaconsult og RAMBØLL. RAMBØLL ser for nærværende gerne, at Scandiaconsults aktionærer forbliver aktionærer også i et fremtidigt fælles selskab på grundlag af det hidtidige kursniveau," siger Peter Molzen, bestyrelsesformand for RAMBØLL og koncerndirektør i Rockwool International A/S. "Scc er en dygtig og veldrevet virksomhed, som på mange områder supplerer RAMBØLL - både geografisk og kompetencemæssigt. Vi har i store træk samme forretningsstrategi og begge virksomheder klarer sig finansielt godt på et konkurrencebetonet marked. Da aktieposten var til salg, valgte vi at købe, da vi mener, at der er et stort potentiale for samarbejde mellem de to virksomheder," siger Flemming Bligaard Pedersen, administrerende direktør i RAMBØLL. "Vi har stor respekt for Scc, som har leveret overbevisende resultater. Vi lægger op til et samarbejde, som er baseret på gensidig respekt for de to selskabers selvstændighed og kan være til gavn for både kunder, medarbejdere og aktionærer i de to virksomheder," fastslår Flemming Bligaard Pedersen. De to selskaber kender hinanden godt fra gennemførelsen af en række større projekter som f.eks. Øresundsforbindelsen, Hallandsåsen og Malmö City-tunnel. RAMBØLL forventer, at en sammenlægning kan gennemføres relativt hurtigt og gerne ved næste ordinære generalforsamling i Scc, forudsat at bestyrelsen og ledelsen i Scc vil medvirke konstruktivt i overvejelserne og planlægningen. RAMBØLL havde i 2001 en årlig omsætning på 1,442 mia. DKK med en omsætning i Danmark på 77 procent og en omsætning i udlandet på 23 procent. Ved udgangen af 3. kvartal 2002 beskæftigede RAMBØLL ca. 2100 medarbejdere. Scc havde i 2001 en omsætning på 1,519 mia. SEK, fordelt med 55% i Sverige, 25% i Norge og 20% i Finland. Ved udgangen af 3. kvartal 2002 beskæftigede Scc omkring 2100 medarbejdere. Yderligere information: Adm.direktør Flemming Bligaard Pedersen, Tlf.: +45 4598 6100, mobil 4015 6504 Bestyrelsesformand Peter Molzen, Tlf.: mobil 2029 8745 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/29/20021029BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/29/20021029BIT00180/wkr0002.pdf