Scandiaconsult återköper aktier

Report this content

Scandiaconsult återköper aktier Under pågående återköpsprogram har Scandiaconsult per den 25 september återköpt 71 800 egna aktier. Bolagets totala innehav av egna aktier uppgår den 25 september 2002 till 856 800 aktier. Det totala antalet aktier i Scandiaconsult uppgår till 23 896 828 aktier. Scandiaconsult lämnar delårsrapport den 25 oktober. Med anledning av att återköp inte ska ske månaden innan delårsrapporten kan återköpsprogrammet återupptas först efter den 25 oktober. Frågor besvaras av VD och koncernchef Torbjörn Torell, tfn 08-615 60 00 eller ekonomi- och finansdirektör Per Leopoldson, tfn 08-615 60 00. Scandiaconsult är ett ledande tekniskt konsultföretag på den nordiska marknaden. Koncernen erbjuder helhetslösningar inom infrastruktur och byggande - från idé och analys över projektering och projektledning till drift och underhåll. Scandiaconsults tekniska kompetens är kombinerad med ett brett kunnande om miljö, internationella utvecklingsfrågor samt uthållig användning av naturresurser. Scandiaconsult har 2000 medarbetare på 50 orter i Sverige, Norge och Finland. Koncernen omsätter 1,5 miljarder och är noterad på Stockholmsbörsens A-lista. För mer information se www.scc.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00400/wkr0002.pdf