Scandiaconsult köper Vesihydro Oy i Finland

Scandiaconsult köper Vesihydro Oy i Finland Scandiaconsults finska dotterbolag SCC Viatek utvidgar och förstärker verksamheten genom köpet av Vesihydro. Vesihydro omsätter årligen cirka 45 Mkr och är ett tvärfackligt kompetenscenter med verksamhet inom vatten- och miljöteknik, vatten- och miljöforskning, trafik- och farledsplanering, miljöplanering samt geoteknik. Vesihydro som grundades 1958, har kontor i Helsingfors och Seinäjoki och sysselsätter ett 90-tal medarbetare. Sammantaget kommer antalet medarbetare i Scandiaconsults finska verksamhet att uppgå till cirka 600. Tillträde sker den 1 september 2002. - Genom förvärvet förstärks den finska verksamheten ytterligare, både genom förstärkning av befintliga segment och tillskott av nya närliggande segment. Vår ambition är att fortsätta utvecklingen med att stärka den tvärfackliga profilen i linje med våra uppdragsgivares behov, säger Jaakko Heikkilä, VD i SCC Viatek Oy. - Ett samgående med Scandiaconsult skapar nya möjligheter för vidareutveckling av affärsverksamheten, säger Seppo Silvennoinen, VD i Vesihydro Oy. Frågor besvaras av VD och koncernchef Torbjörn Torell, tfn 08-615 60 00 eller Jaakko Heikkilä, VD i SCC Viatek Oy, tfn + 358 9 430 11. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00770/wkr0002.pdf