Scandiaconsult Natura vinner stort uppdrag i Zambia

Report this content

Scandiaconsult Natura vinner stort uppdrag i Zambia Scandiaconsult Natura har av Sida fått i uppdrag att stödja Zambias arbete med fattigdoms-bekämpning. Detta ska ske genom utveckling av jordbruksmetoder och förbättring av infrastruktur samt utbildning av lokala småföretagare, organisationer och myndigheter. Särskild vikt kommer läggas vid att nå ut till HIV/AIDS-drabbade hushåll. Kontraktets arvode beräknas uppgå till 35 miljoner SEK. Scandiaconsult Natura kommer att sysselsätta ett 30-tal medarbetare i Zambia. Projektet inleds under 2003 och beräknas pågå under tre år. - Uppdraget från Sida och det zambiska jordbruksministeriet bekräftar vår starka ställning inom landsbygdsutveckling, uthållig användning av naturresurser, institutionsutveckling och småskaligt företagande, säger Stina Mossberg, VD, Scandiaconsult Natura. Frågor besvaras av Stina Mossberg, VD för Scandiaconsult Natura, tfn 08-615 65 75,eller Maria Berlekom, projektansvarig, tfn 08-615 65 73. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/06/20021206BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/06/20021206BIT00060/wkr0002.pdf