Scandiaconsult växer ytterligare genom förvärv av Unico AS i Norge

Report this content

Scandiaconsult växer ytterligare genom förvärv av Unico AS i Norge Scandiaconsult förstärker verksamheten i Norge genom förvärv av Unico AS. Unico som sysselsätter 60 medarbetare är verksamt inom industri, byggprojektering och projektutveckling. Omsättningen för 2001 uppgick till cirka 50 MSEK. Företaget som grundades 1969 är beläget i Kristiansand och har under de senaste åren deltagit i flera uppmärksammade norska byggprojekt såsom Schibsteds nya tryckeri i Oslo. Tillträde sker den 1 januari 2003. - Genom förvärvet förstärker vi vår position på Sørlandet i Norge. Vår ambition är att fortsätta utvecklingen och stärka den tvärfackliga profilen i linje med våra uppdragsgivares behov, säger Jan Ove Holmen, VD i Scandiaconsult AS. - En sammanslagning med Scandiaconsult är ett naturligt steg i företagets utveckling. Byggbranschen står inför en rad utmaningar där utveckling av medarbetare, tvärfacklighet, miljötänkande och lönsamhet är viktiga delar. I ett starkt nordiskt företag som Scandiaconsult står vi väl rustade för detta, säger Tom Bredesen, VD i Unico AS. Frågor besvaras av VD och koncernchef Torbjörn Torell, tfn 070-577 40 40 eller Jan Ove Holmen, VD Scandiaconsult AS, tfn +47 22 51 80 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00600/wkr0002.pdf