Benoit Garcia rekryteras till Scandic Infra City

Benoit Garcia har 25 år erfarenhet inom hotellbranschen och har under sin karriär arbetat i såväl Frankrike och Storbritannien som Sverige. I januari tar över rollen som hotelldirektör på Scandic Infra City i Stockholm som är ett av bolagets största möteshotell.

Med rötter i en fransk restaurangfamilj har Benoit Garcia stor operativ erfarenhet som han kombinerat med en akademisk utbildning från Bordeaux universitet. Sedan 2010 har Benoit arbetat på Radisson Hotel Group i Stockholm, bland annat som kökschef, F&B Manager & Operations Manager. I januari tillträdde han som ny hotelldirektör på Scandic Infra City.

- Min hotellbakgrund är lika bred som lång och jag har arbetat inom de flesta funktioner som finns i en hotelldrift. Jag har mycket stort intresse inom mat och dryck och jag ser en stor potential på det här häftiga hotellet. Nu ser jag fram emot att lära känna mina kollegor och driva hotellet framåt med stort fokus på gästnöjdhet & hållbar utveckling, säger Benoit Garcia, hotelldirektör på Scandic Infra City.

Scandic Infra City är med sitt strategiska läge ett populärt hotell bland affärsresenärer och för kunder som anordnar stora evenemang och kongresser. Hotellet har egen mässhall för 1 000 personer och 35 konferensrum i varierande storlekar. Scandic Infracity attraherar även många barnfamiljer, speciellt under sommaren samt sportgrupper som reser för cuper året om.

- Det är med stor glädje jag välkomnar Benoit Garcia till oss på Scandic. Hans bakgrund och långa branscherfarenhet tillsammans med sin förtroendeingivande ledarstil är oerhört värdefulla inslag för att utveckla en av våra största mötesplatser på Scandic. Jag är övertygad om att Benoit kommer bli en uppskattad ledare och ambassadör för hela kedjan, säger Maria Valentin, distriktsdirektör på Scandic.

Benoit Garcia tillträdde sin roll på Scandic Infra City i slutet av januari 2024.

oscar.brehmer@scandichotels.com
Telefon: +46 721 709 297

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic Hotels i Sverige är en del av Scandic Hotels Group, Nordens största hotellföretag med cirka 280 hotell och 58 000 rum i drift och under utveckling. I Sverige driver Scandic 89 hotell från Malmö till Kiruna på 37 orter under varumärkena Scandic Go, Scandic och Signature Collection. Scandic är ledande inom hållbarhet och varit en pionjär när det kommer till att integrera hållbarhetsarbete i alla sina verksamheter. www.scandichotelsgroup.com

Snabbfakta

Citat

Min hotellbakgrund är lika bred som lång och jag har arbetat inom de flesta funktioner som finns i en hotelldrift. Jag har mycket stort intresse inom mat och dryck och jag ser en stor potential på det här häftiga hotellet. Nu ser jag fram emot att lära känna mina kollegor och driva hotellet framåt med stort fokus på gästnöjdhet & hållbar utveckling.
Benoit Garcia, hotelldirektör på Scandic Infra City
Det är med stor glädje jag välkomnar Benoit Garcia till oss på Scandic. Hans bakgrund och långa branscherfarenhet tillsammans med sin förtroendeingivande ledarstil är oerhört värdefulla inslag för att utveckla en av våra största mötesplatser på Scandic. Jag är övertygad om att Benoit kommer bli en uppskattad ledare och ambassadör för hela kedjan.
Maria Valentin, distriktsdirektör på Scandic Hotels Sverige