Branschprofil återvänder till Malmö efter 12 år

Scandic har rekryterat Göran Nilsson till tjänsten som Hotelldirektör för Scandic S:t Jörgen och Scandic Malmö City. Göran har en lång karriär bakom sig inom besöksnäringen och haft flertalet ledande hotellbefattningar inom Scandic och andra hotellbolag.

Göran Nilsson kommer senast från uppdraget som Hotelldirektör för Scandic Borlänge och Scandic Falun och tar med sig en bred bransch- och ledarerfarenhet in i sin nya utmaning. Han kommer även på sikt att engagera sig sydsvenska Handelskammaren där samtliga Scandichotell i Skåne, Blekinge, Halland och Småland är medlemmar.

- Göran kommer att bidra med värdefulla perspektiv från sitt gedigna arbete inom hotell- och destinationsutveckling, i flertalet svenska städer. Görans starka ledaregenskaper och erfarenhet är extra viktig, givet den återhämtningsfas som Scandic just nu befinner sig i, och jag ser fram emot att tillsammans med Göran och hans kollegor, fortsätta utveckla Scandichotellen i Malmö, säger Kristian Andreasson, Distriktsdirektör, syd och väst på Scandic Hotels.

- Efter att jag haft ledande hotellbefattningar i Stockholm, Skellefteå, Falun och Borlänge under 12 år, känns det fantastiskt att komma tillbaka till Malmö, där jag en gång jobbade tidigt i min karriär. Jag har många fina minnen härifrån och ser fram emot att tillsammans med Scandic- och branschkollegor, samt det sydsvenska näringslivet, fortsätta utveckla Malmö som destination och förstahandsval för nationell och internationell turism, säger Göran Nilsson, nytillträdd Hotelldirektör för Scandic S:t Jörgen och Scandic Malmö City.

Göran tillträdde sin tjänst som Hotelldirektör för Scandic S:t Jörgen och Scandic Malmö City under sommaren 2021.

Email: oscar.brehmer@scandichotels.com