Butterick’s skapar mardrömmar med Haymarket by Scandic

Rum 1920 är inspirerat av klassiska skräckfilmer och för den som kan sina rysare kommer det att finnas många detaljer att hitta. Beatrice Lehtilä, konceptansvarig på Butterick’s, har haft uppdraget att inreda rummet på Haymarket by Scandic. Rummet präglas av klassiska skräckfilmer och påminner om ett hemsökt rum från 1920-talet.

"Skräckfilmer ligger oss varmt om hjärtat här på filmhotellet Haymarket by Scandic. Det alla kanske inte vet är att mattorna i våra korridorer uppe på våningarna är inspirerade av mattan på hotellet i The Shining. Vi älskar samarbeten och särskilt de som skapar roliga, mysiga eller spännande upplevelser för våra gäster", säger Renée Tallén, marknadschef på Haymarket by Scandic.

"Ett av de roligaste samarbetena hittills. Att tillsammans med Renée på Haymarket By Scandic och min kollega Beatrice gå från idé till genomförande har varit fantastiskt. Att vi på Butterick’s gillar Halloween och skräck kommer nog inte som en nyhet för någon. Jag ser fram emot att höra om någon sov genom natten", säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco AB.

Rum 1920 är bokningsbart på Scandic Hotels webbsida från och med idag, för vistelser mellan 18 oktober och 6 november 2022. Länk till bokning finns nedan.

Renée Tallén, Marknadschef, Haymarket by Scandic
Email: renee.tallen@scandichotels.com