Det största stamgästprogrammet i Norden har blivit ännu större

Framgångskonceptet är att Scandic Friends blir alltmer anpassat efter respektive medlem. Scandic har idag alla möjligheter att möta stamgäster med skräddarsydda erbjudanden som passar dem perfekt och som ökar värdet på medlemskapet. Att känna sig välkommen till sitt "andra hem", är det som uppskattas mest för alla stamgäster.

Lite kuriosa:

• Scandic Friends startade 2008
  • Varje dag blir ca 400 personer medlemmar
  • Över 50% av våra medlemmar säger att Scandic Friends programmet är den största anledningen till att de väljer att bo på Scandic
  • 22 augusti 2013 nådde Scandic Friends 1 miljon medlemmar

Under hösten kommer Scandic hålla flera externa aktiviteter kopplat till detta.

Scandic Friends har fyra medlemsnivåer - 1st, 2nd, 3rd och Top floor – som baseras på antalet hotellnätter senaste 12-månadersperioden. Alla stamgäster får en dagstidning varje hotellnatt, poäng och frinätter, stamgästkvällar, rabatt i restauranger och hotellshop samt förmånliga erbjudanden under helger och semesterperioder. Många aktiviteter genomförs på lokal nivå där respektive hotell tar fram unika aktiviteter och bjuder in sina egna stamgäster. Till detta adderas skräddarsydda erbjudanden som exempelvis konsertbiljetter.