Freddie Wadlings konst ställs ut på Scandic Malmen

I februari släpps den folkkäre artisten Freddie Wadlings skiva. Samtidigt ställs även hans grafiska konstverk ut på musikhotellet Scandic Malmen med vernissage den 9 februari.

Utställningen med konst av Freddie och fotografier på Freddie - tagna av Michael Winnerholt, ställs ut på Scandic Malmen med start 9 februari. Det är konstföretaget Sandeng tillsammans med Live Nation som står bakom utställningen som även kommer finnas representerade under vernissagekvällen.

-Vi fick äran att producera Freddies verk förra året ihop med hans fotograf Michael Winnerholt och Livenation. Freddie spenderade flera dagar hos oss där han berättade historien kring alla verk. Det var en helt fantastisk upplevelse som vi aldrig kommer att glömma. Originalbilder och kollage var från början i väldigt litet format men Freddie insisterade på att han ville ha dem stora så de verkligen kan ge ett avtryck, säger Anna Dahlgren på Sandeng.

Liveskivan som är inspelad under Freddies sista konsert på Slagthuset i Malmö släpps10 februari och kommer att finnas till försäljning under vernissagen, både på CD och på vinyl. Konsten kommer att hänga på Malmen mellan den 9–20 februari.

-Freddies verk har alla varsitt unikt uttryck och det döljer sig mycket tanke bakom varenda ett. De är så lätta att ta till sig oavsett vem man är och hur det ser ut på väggarna hemma och vi tycker de passar särskilt bra in på Scandic Malmen med det musikaliska och artistiska dna som hotellet har, säger Jacob Dahlberg, Hotelldirektör Scandic Malmen.

Vernissagen hålls i Atriumbaren och i hotellets Lobby, öppet mellan 17.00-20.00. Utställningen är öppen för allmänheten genom anmälan till lisa.persson@scandichotels.com.

För mer information, kontakta gärna:
Jacob Dahlberg, Hotelldirektör Scandic Malmen
jacob.dahlberg@scandichotels.com , 070-973 51 06