Gävle växer digitalt – Scandic Gävle Väst lanserar streamingstudio

Under pandemin har företag och anställda fått ställa om till att arbeta från hemmakontoret. Så även i Gävle där många företagare har fått öka upp antalet digitala möten men har ett fortsatt behov av att träffa anställda, kunder och partners. Scandic Gävle Väst har därför konverterat ett av hotellets konferensrum till en streamingstudio och skapar därmed en modern och hållbar mötesanläggning för både hybrid- och fysiska möten.

Den nya streamingstudion på Scandic Gävle Väst har skapats för att erbjuda Gävle ytterligare ett servicealternativ för mötesindustrin. Det lokala har blivit en nationell angelägenhet och det finns en efterfrågan från marknaden och i Gävle, att på ett enkelt sätt kunna nå hela världen utan att resa.

- Det känns fantastiskt att kunna erbjuda våra kunder denna möjlighet och streamingstudion fyller ett behov i Gävle som efterfrågas av lokala företagare. För oss är det en naturlig utveckling av vårt produktutbud, det är ett sätt att anpassa oss till det nya normala och nu erbjuder vi en unik hybridmöteslösning för företagarna i Gävle med omnejd, säger Niclas Jonsson, Hotelldirektör på Scandic Gävle Väst.

Tillsammans med den Gävlebaserad teknikleverantören, Center Stage AB, erbjuder hotellet en helhetslösning med scenografi, moderatorskap, programutveckling och innehållsproduktion för en sömlös livesändning.

- Under hösten kommer vi att se en kombination av hybrid- och fysiska möten där man i vår nya streamingstudio kommer att kunna tillhandhålla allt ifrån livesända konferenser, digitala kundevent och utbildningar med deltagare på länk och på plats i studion, avslutar Niclas Jonsson.

Niclas Jonsson, Hotelldirektör Scandic Gävle Väst
    Email: niclas.jonsson@scandichotels.com