Gräddfil till Bruce Springsteen med branschens största stamgästprogram

Scandic Friends är Nordens största stamgästprogram inom hotellbranschen och sedan starten 2008 har antalet medlemmar vuxit till cirka 930 000. I höst passerar stamgästprogrammet en miljon medlemmar. Mest populärt är det att använda sina poäng till frinätter på Scandic men också hos samarbetspartners som t ex den finska hotellkedjan Lapland Hotel. Nu växer Scandic Friends genom att fler upplevelser adderas till stamgästprogrammet.

Ett exempel är konsert- och event-biljetter där Scandics samarbete med Live Nation kan ge stamgästerna tillgång till mycket svårfångade biljetter. Ett annat är välkomsthälsningen som Top floor-medlemmar får på rummet, det kan vara produkter från varumärken som Scandic samarbetar med. Under våren kommer kvinnliga Top floor-medlemmar, på utvalda hotell, få hudvårdsprodukter från FACE Stockholm att ta med sig hem och på andra hotell får man choklad från Jamie Oliver.

-  Samarbetet med Live Nation gör att vi kan erbjuda våra stamgäster åtråvärda konsertbiljetter, både via intjänade poäng och via tävlingar, berättar Anna Andersson, ansvarig för stamgästprogrammet. Förra veckan erbjöd vi våra Top floor-medlemmar att köpa biljetter till Bruce Springsteens utsålda konserter i Stockholm och Köpenhamn för poäng. Tio Top floor-medlemmar blev dessutom lyckliga vinnare till både övernattning och biljetter till en av konserterna, och fem vinnare får åka till Oslo för att se Bon Jovi.

Att känna sig extra välkommen är viktigastDet generösa stamgästprogrammet blir alltmer anpassat efter respektive medlem. Scandic har idag alla möjligheter att möta stamgäster med skräddarsydda erbjudanden som passar dem perfekt och som ökar värdet på medlemskapet.

-  Att känna sig välkommen till sitt ”andra hem”, är det som uppskattas mest för alla våra stamgäster. De är jätteviktiga för oss och det vill vi att de ska känna genom Scandic Friends avslutar Anna.

Scandic Friends har fyra medlemsnivåer - 1st, 2nd, 3rd och Top floor – som baseras på antalet hotellnätter senaste 12-månadersperioden. Alla stamgäster får en dagstidning varje hotellnatt, poäng och frinätter, stamgästkvällar, rabatt i restauranger och hotellshop samt förmånliga erbjudanden under helger och semesterperioder. Många aktiviteter genomförs på lokal nivå där respektive hotell tar fram unika aktiviteter och bjuder in sina egna stamgäster. Till detta adderas skräddarsydda erbjudanden som exempelvis konsertbiljetter.

Anna Andersson, ansvarig för stamgästprogrammet på Scandic, 0709-73 51 23
Anna-Klara Lindholm, PR-ansvarig Scandic, 0709-73 52 31