Idag blir Gotlands största hotell – Scandic Visby

Scandic Visby har genomgått en omfattande renovering och utbyggnaden av hotellet är färdig. Scandics koncept har implementerats och medarbetarna har fått nya kunskaper. Allt för att kunna öppna som ett Scandichotell idag. Detta blir Scandics första hotell på den populära ön, Gotland. Invigningen sker klockan 16 idag då Scandicflaggan hissas och landshövding Cecilia Schelin Seidegård deltar.

På Scandic Visby finns 214 rum med sammanlagt 509 bäddar. Många av rummen är familjerum och det finns även 27 handikapprum. Hotellet erbjuder även konferensanläggning, dubbla restauranger, pool, utespa, gym och ett oslagbart läge mitt emot färjeterminalen, några minuter från den medeltida stadskärnan.

Sedan början på maj har det varit fullt fokus för att säkerställa att Scandics koncept med stamgästprogram, lobbyshop, lekhörna, frukost och wifi finns på plats när den första gästen checkar in för att såväl stamgäster som nytillkomna till kedjan ska känna sig som hemma.

-  Det har varit spännande och hektiska dagar för att komma i ordning och för att få hotellet till ett Scandic, vilket både jag och mina medarbetare är mycket glada för. Vi hoppas att Scandic Visby ska fortsätta vara en naturlig mötesplats för både gotlänningar och tillresande, säger Carina Hammander, VD för GotlandsResor.

Scandic Visby är det första Scandichotellet på Gotland. Gotland är en symbol för skandinaviska semesterdrömmar och en turistmagnet av rang. Dessutom är Gotland och Visby en populär mötesplats för både näringsliv och politik. Scandic har tecknat ett franchiseavtal med GotlandsResor och idag byter hotellet namn och blir ett Scandic-hotell.

-  Många av våra kunder har hört av sig till oss för att berätta hur glada de är över att vi nu öppnar på Gotland. Vi hoppas att öka affärs- och konferensmöten året runt. Läget för hotellet är perfekt och passar för såväl turistande familjer som för affärs- och konferensgäster. Närheten till färjan minimerar restiden och att det bara är ett par minuters promenad till den medeltida stadskärnan gör det enkelt att njuta av Visbys stora utbud av nöje och kultur, säger Margareta Thorgren, kommunikationsdirektör på Scandic.

För mer information kontakta:
Carina Hammander, VD Gotlandsresor AB, 070-53 73 815
Margareta Thorgren, kommunikationsdirektör, Scandic, 0721-70 92 53