Ideell organisation fick Stockholm Water Prize

International Water Management Institute (IWMI) tilldelades det prestigefyllda priset Stockholm Water Prize för sin banbrytande forskning inom vattenförvaltning. Scandic var en av initiativtagarna till priset som instiftades 1991.

Enligt motiveringen får IWMI priset för sin banbrytande forskning som har bidragit till att förbättre vattenförvaltningen inom jordbruket, stärka tillgången till mat, skydda miljön och lindra fattigdomen i utvecklingsländer. Priset kommer att överlämnas av H.M. Kung Carl XVI Gustaf under Världsvatten veckan i Stockholm den 30 augusti.

Stockholm Water Prize är ett internationellt pris som instiftades 1991 av bland annat Scandic, Hewlett Packard, Ragn-Sells och SAS.  Priset delas ut av Stockholm International Water Institute.

Karin Hellgren, presschef, Scandic Sverige, tel +46 721-709 259
e-mail: karin.hellgren@scandichotels.com

The ecosystems approach to water management has yielded new insights on how to reconcile agricultural water use with a more sustainable environmental model.

Foto: Tom van Cakenberghe/IWMI