Klurigheter och skratt fyller hotellet under fyra augustikvällar - Scandic Star Lund inspelningsplats för Intresseklubben

Scandic Star Lund får för andra året i rad förtroendet att vara inspelningsplats för panelkomedin Intresseklubben. Lund-baserade produktionsbolaget Anagram spelar under två augustiveckor in åtta avsnitt som kommer att visas på SVT under hösten 2013. Inspelningarna är öppna för publik, som från första parkett kan se de namnkunniga deltagarna klura och improvisera.

Under några intensiva augustiveckor anpassas Scandic Star Lunds stora möteslokal, Uarda, till inspelningsplats för andra säsongen av Intresseklubben, en panelkomedi för TV i åtta avsnitt.

-  Vi är stolta över att åter fått förtroendet av Anagram att vara scen för den här produktionen. För medarbetarna på hotellet är det en utmaning att möta de behov som finns för den här typen av projekt och är samtidigt väldigt spännande och lärorikt för alla i vår verksamhet. Det här ligger helt i linje med hur vill utvecklas för att finna nya möjligheter och besökare till hotellet, säger Thomas Ivarsson, hotelldirektör på Scandic Star Lund.

Intresseklubben, den Svenska versionen av det brittiska succéprogrammet QI,
Quite Interesting, är en panelkomedi där deltagarna får lika mycket poäng för kluriga svar som för korrekta. Och även om det rätta svaret alltid är intressant, så är det diskussionen som är huvudsaken. De modiga panelmedlemmarna medverkar helt utan manus och kastar sig alltså ut i fri association och improvisation varje gång.

De åtta TV-inspelningarna sker med publik, på Scandic Star Lund, under fyra kvällar med start onsdagen den 14 augusti kl 17.30 samt kl 20.30. Därefter torsdagen den 15 augusti, onsdagen den 21 augusti och torsdagen den 22 augusti, kl 17.30 och 20.30. Biljetter kan köpas via Anagram.

De åtta programmen leds av Johan Wester, som varje gång har sällskap av ständige panelmedlemmen Anders Jansson. Bland deltagarna under säsongen finns: Annika Lantz, Kattis Ahlström, Jesper Rönndahl, Göran Everdahl, Johan Glans, Ann Heberlein, Babben Larsson, Maria Wetterstrand, Kringlan Svensson, Martin Ingvar, Pia Johansson, Kristoffer Appelquist, Alexandra Pascalidou, Gudrun Schyman ochKarin Adelsköld

För mer information, kontakta gärna:

Thomas Ivarsson, hotelldirektör Scandic Star Lund

Tel: 0765-02 46 14, e-post: thomas.ivarsson@scandichotels.com