Maria Wennerström tar över rodret i Värtahamnen – ny hotelldirektör för Scandic Ariadne

Maria Wennerström tillträder vid årsskiftet tjänsten som hotelldirektör för Scandic Ariadne. Maria kommer närmast från Scandic Västerås där hon arbetat som hotelldirektör sedan 2019 och återvänder nu till Stockholm. Scandic Ariadne ligger i hjärtat av Värtahamnen, där ett av Stockholms mest spännande stadsutvecklingsprojekt tar form och den nya stadsdelen byggs ihop med Gärdet och Frihamnen för att skapa en stad i staden.

Maria Wennerström har många års erfarenhet inom hotelldrift och har en gedigen bakgrund från ledande befattningar inom Scandic. Hon har tidigare varit verksam som hotelldirektör för Scandic Upplands Väsby och som hotellchef på Scandic Alvik och Scandic Victoria Tower.

- Det känns tryggt att få in en kompetent ledare som Maria i vårt distrikt och jag är stolt och glad över att Scandic som företag är duktiga på att premiera och utveckla duktiga ledare. Besöksnäringen i Sverige, men primärt i Stockholm befinner sig just nu i en period av återhämtning, där vi ser ett uppdämt behov från både affärs- och fritidsresenärer som vill mötas och bo på hotell. I just denna fas är Maria helt rätt person för att utveckla Scandic Ariadne och tillsammans med närområdets kommersiella aktörer, bidra till ett nytt och livskraftigt Värtahamnen, säger Maria Valentin, Distriktsdirektör för Stockholm Circle.

- Jag är mycket exalterad inför utmaningen som jag tar mig an till årsskiftet, att återvända till Stockholm och tillsammans med mina nya kollegor, utveckla Scandic Ariadne i takt med att Stockholms nya stadsdel växer fram. Stadsutvecklingen ger ett helt nytt liv till Värtahamnen och jag är övertygad om att vi under och efter expanderingsfasen, kan attrahera nya gäster och målgrupper till hotellet, både från land och sjöss, säger Maria Wennerström, tillträdande hotelldirektör för Scandic Ariadne.

Maria börjar som hotelldirektör för Scandic Ariadne den 1 januari 2022. Parallellt ansvarar Maria även för Scandics nyöppning i Örebro som öppnar den 21 mars, 2022.

Email: oscar.brehmer@scandichotels.com

Maria Wennerström, tillträdande hotelldirektör för Scandic Ariadne