Scandic ”Bästa barnhotell” när familjerna väljer favoriter

Sveriges största resesajt, barnsemester.se, delar årligen ut ”Stora Barnsemesterpriset”. Sajtens besökare röstar på sina favoriter i kategorierna hotellkedja, camping, reseföretag och charter. För andra året i rad utses Scandic till Bästa hotellkedja för barnfamiljer.

De nominerade i respektive kategori togs fram med hjälp av sajtens testfamiljers och besökares betygspoäng under 2012. Sedan har Sveriges barnfamiljer röstat fram vinnarna under februari och mars. Scandic tar hem förstaplatsen för andra året i rad och Joakim Nilsson, Sverigechef Scandic, är stolt och glad över utmärkelsen som han menar sporrar alla medarbetare att bli ännu bättre i mötet med de yngre gästerna.

-  Barnen är våra mest kräsna gäster. De säger alltid vad de tycker, och de gör det ofta och mycket. Därför känns det extra viktigt att lyssna på vad just barnen vill göra på sin vistelse hos oss, säger Joakim Nilsson.

På Scandic bor alltid barn upp till 13 år för noll kronor i föräldrarnas rum och det finns särskilda barnmenyer, framtagna av Jamie Oliver. Alla Scandics 75 hotell i Sverige har lekrum eller lekmoduler i anslutning till restaurangen. Maskoten Sigge, som är en igelkott med skön attityd, dyker ofta upp vid frukosten eller incheckningen. 15 av Scandics hotell är extra lekfulla, med stora lekrum och aktiviteter för barnen, såsom tipspromenad eller tv-spel och filmvisning.

-  Vi anser att det ska vara både avkoppling för föräldrarna och ett äventyr för barnen att bo på hotell. Därför har vi sett till att det alltid finns något roligt att hitta på för både stora och små hos oss. Och det är förstås extra roligt att få ett kvitto från Sveriges barnfamiljer på att vi gör rätt saker, säger Joakim Nilsson.

För mer information, kontakta gärna:

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig, Scandic

tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com