Scandic Anglais sprakar av färg när konstnären Karolina Palmér gör premiär i Stockholm

Från oktober månad och året ut visar konstnären Karolina Palmér för första gången sin färgstarka akrylutställning ”In My Head” på Scandic Anglais vid Stureplan i Stockholm.

Karolina har utvecklat sitt konstnärskap under hela sitt liv och samarbetar idag med stora företag som Ikea, Dixie och Palmolive där man kan se hennes design på olika bruksföremål som kuddar och brickor. För första gången ställer hon nu ut sina färgstarka akrylmålningar på Scandic Anglais. Hennes naivistiska måleri präglas av starka färger och människor finns nästan alltid med på motiven. Inspiration hämtar hon från modemagasin, vardagsliv och från naturen.

Karolina Palmér är född 1977 och bosatt i Kungsbacka söder om Göteborg. Hon är invald medlem i Svenska Konstnärsförbundet och Svenska Tecknare och hennes stil påminner om tecknade serier med inslag av färgglad graffitti.

Utställningens datum: ”In My Head” visas från 17 oktober 2015 till den 5 januari 2016
Adress: Humlegårdsgatan 23 i Stockholm, konferensvåning 1 (öppen utställning) samt Bar 101 (öppen ons-lör från 17.00)