Scandic Anglais visar upp den färgstarka bildserien ”Paper Shaping” med endast papper och hud som element

Papperskonstnären Malin Pierre har tillsammans med fotografen Kristofer Marchi utforskat papper som formspråk och klätt modeller i papperskonstruktioner. Detta har resulterat i utställningen Paper Shaping som just nu visas på Scandic Anglais vid Stureplan i Stockholm.

Malin Pierre är utbildad scenograf och jobbar som frilans inom scenografi/rekvisita på film, tv och reklam. Papper är Malins största hobby och detta är hennes andra utställning i år.
Kristoffer Marchi har i många år jobbat som frilansfotograf i reklam och modevärlden. Idag jobbar han som anställd stillbilds och filmfotograf på större svenskt företag. Kristoffer har i år haft med bilder i ett internationellt boksläpp om stugor från hela världen. Tillsammans har de gjort ett konstprojekt som går utanför ramarna av det de brukar göra. Det resulterade i den färgstarta utställningen "Paper Shaping" som pryder väggarna i Scandic Anglais reception och lobby.

Utställningens datum: ”Paper Shaping” visas från 8 december 2015 till den 10 januari 2016
Adress: Humlegårdsgatan 23 i Stockholm, i lobby samt Bar Anglis

www.scandichotels.se/anglais