Scandic har utsetts till en av de bästa i ekomat-branschen

Den 30 januari är det dags! Då utses några av de främsta företrädarna för ekologisk mat till vinnare i fem olika priskategorier på Ekogalan, som genomförs i samband med Ekowebs marknadsseminarium på Grand Hôtel i Stockholm. Scandic är nominerad i kategorin ”Årets Mylla till Hylla”.

1000 ton ekologisk mat serveras på Scandic varje år och det har gjort att Scandic är en av finalisterna i Ekogalan 2014, i kategorin “Årets Mylla till Hylla”. Priset ges till en eller flera personer/företag som genom konstruktivt samarbete ökat tillgängligheten av ekologiska produkter på marknaden eller på annat sätt främjat ekologisk produktion och handel.

Ekogalan genomförs för tredje gången och priser ska delas ut till Årets Ekorådgivare, Årets Ekoföretag, Årets Garant Ekostjärna, Årets Ekoproducent samt Årets Mylla till Hylla. I varje prisgrupp är tre aktörer nominerade.

Motiveringen av Scandic lyder:  ”1000 ton ekologisk mat per år talar sitt tydliga språk. Scandic Hotels har givit sina gäster möjligheter att njuta av ett flertal ekologiska livsmedel på menyerna och är en viktig och stabil kund som stimulerar marknadsutveckling.”

Finalen hålls på Grand Hôtel i Stockholm, januari 2014.