Scandic Hotels överlägset val när affärsresenären får välja

När affärsresenären väljer hotellboende så visar en nyligen publicerad undersökning från Publikator att Scandic Hotels hamnar på en överlägsen förstaplats. Scandics oöverträffade geografiska täckning och prisvärda erbjudande anges som huvudorsaker till den hedersvärda placeringen.

Scandic har under senaste åren gjort betydande investeringar i såväl kunderbjudande som bolagets geografiska täckning. Idag är Scandic marknadsledande i Norden med närmare 230 hotell – vilket ger en oöverträffad geografisk täckning och som undersökningen visar, uppskattas av våra kunder.

- Det känns otroligt kul att vi får bekräftat att Scandic har en så stark position bland våra viktiga företagskunder och att vi kan möta deras efterfrågan på bra lägen samtidigt som vi håller en bra prisnivå, säger Martin Creydt, Sverigechef Scandic Hotels.

Om undersökningen
I kartläggande intervjuer med 992 kontorsansvariga framgår det att vartannat aktiebolag med mer än 10 anställda genomför affärsresor som innefattar övernattningar i Sverige. 32 procent av dessa företag upphandlar mer än 100 hotellnätter per år och de flesta har avtal med en eller flera hotellkedjor.

Källa: Branschstatistik.com

För mer information, kontakta:
Anna-Klara Lindholm, PR-ansvarig Scandic, 0709-73 52 31