Scandic och Svenska Handbollförbundet fördjupar samarbetet – årets domare uppmärksammas med pris

Scandic har sedan många år stått som boendepartner till Svenska Handbollförbundet och samarbetet har omfattat landslagsverksamheten och elitdomarna. Förtroendet förnyas nu när avtalet förlängs i tre år. Nytt för i år är ett specialpris som ska delas ut till årets domare.

I närmare 30 år har Scandic varit en bekant samlingsplats för de svenska handbollslandslagen och nu får hotellkedjan förnyat förtroende i tre år. I tillägg till att erbjuda boende, konferensmöjligheter och samlingsplatser på Scandics hotell i hela landet ska i år ett nytt pris delas till årets handbollsdomare.

- Vi brinner för idrott i alla dess former och som idrottens hotellkedja har vi stor erfarenhet att erbjuda bra gästupplevelser till landslag likväl som till våra viktiga barn- och ungdomslag. Och det känns förstås mycket roligt att vi i år tillsammans med förbundet ska dela ut pris för årets handbollsdomare, ett pris som syftar till att belysa och hylla domarens roll, säger Rickard Forsberg, Partner Manager, Scandic Sverige.

- Scandic har i flera decennier varit en bekant samlingsplats för våra landslag under samlingar och mästerskap i Sverige och det är lika självklart som glädjande att samarbetet fortsätter. De fortsätter också att stötta domarna i svensk handboll och det känns fantastiskt att de tagit initiativ till det nya priset där årets domare efter varje säsong kommer att uppmärksammas och hyllas, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB.

Det nya avtalet mellan Svenska Handbollförbundet och Scandic sträcker sig fram till och med 2026.

Rickard Forsberg, Partner Manager Scandic Sverige
Email: rickard.forsberg@scandichotels.com
Telefon: +46 709 735 571

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic Hotels i Sverige är en del av Scandic Hotels Group, Nordens största hotellföretag med cirka 280 hotell och 58 000 rum i drift och under utveckling. I Sverige driver Scandic 89 hotell från Malmö till Kiruna på 37 orter under varumärkena Scandic Go, Scandic och Signature Collection. Scandic är ledande inom hållbarhet och varit en pionjär när det kommer till att integrera hållbarhetsarbete i alla sina verksamheter. www.scandichotelsgroup.com

Snabbfakta

Citat

Vi brinner för idrott i alla dess former och som idrottens hotellkedja har vi stor erfarenhet att erbjuda bra gästupplevelser till landslag likväl som till våra viktiga barn- och ungdomslag. Och det känns förstås mycket roligt att vi i år tillsammans med förbundet ska dela ut pris för årets handbollsdomare, ett pris som syftar till att belysa och hylla domarens roll.
Rickard Forsberg, Partner Manager, Scandic Sverige
Scandic har i flera decennier varit en bekant samlingsplats för våra landslag under samlingar och mästerskap i Sverige och det är lika självklart som glädjande att samarbetet fortsätter. De fortsätter också att stötta domarna i svensk handboll och det känns fantastiskt att de tagit initiativ till det nya priset där årets domare efter varje säsong kommer att uppmärksammas och hyllas.
Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB