Scandic Star Lund kickstartar hösten med unik mötesutbildning

25 % av all arbetstid i Sverige tillbringas i möten. Trots detta har väldigt få kunskaper om de faktorer som skapar ett bra möte. Många kompetensutvecklar sig inom de flesta områden, men sällan när det gäller möten.

Scandic Star Lund och Micke Darmell, gr8 meetings, har skapat en mötesledarutbildning på endast två timmar, där deltagarna får kunskap och enkla verktyg för att bidra till att redan nästa möte får en bättre effekt. I undersökningen Mötesbarometern[1] framkom uppgifter om att chefer och ledare anser att de flesta möten i deras organisation är ineffektiva på grund av att de saknar ett tydligt syfte och mål. Samma undersökning visade att:

• 95% av alla chefer i landet anser att möten är viktiga för företagets framgång
  • Samma chefer säger att av all mötestid i deras organisation är 56% ineffektiv
  • 25% av all arbetstid i Sverige är mötestid.
  • I genomsnitt tillbringar vi 10 år i arbetslivet i möten, en chef eller ledare upp till 25 år

Micke Darmell, är mötesexpert och mångårig föreläsare och har de senaste fem åren helt fokuserat på den interna möteskulturen i organisationer.

-       Jag tror att de flesta hänger med på att bra planerade möten ger kortare möten. De största vinsterna är dock att effekten av mötena ökar, säger Micke Darmell.

Lisa Lipinska är mötesrådgivare på Scandic Star Lund, en av södra Sveriges största mötesanläggningar som varje år välkomnar upp emot 70 000 mötesdeltagare.

-       Ett möte gynnas av delaktighet, närvaro, fokus och bra energi. Med enkla verktyg kan en ledare få ut betydligt mer av sina möten, säger Lisa Lipinska.

Kickstart-utbildningarna äger rum på Scandic Star Lund fredagen den 14/9 och 16/11 mellan klockan 08:00-10:00. Anmälan till lisa.lipinska@scandichotels.com

För mer information, kontakta gärna:

Lisa Lipinska, mötesrådgivare, Scandic Star Lund, tel: 0709-51 39 20

e-post: lisa.lipinska@scandichotels.com