Sign up for peace! Non Violence Project ställer ut på Scandic Park

Den tredje december inviger stiftelsen Non Violence Project en utställning på Scandic Park i Stockholm. The Non Violence* skulpturer 1×1 m dekorerade av artister som Meja, Dregen, filmregissör Jonas Åkerlund, modeskapare Jonny Johansson, fotbollsproffset David James tar plats och väcker engagemang hos gäster och besökare på hotellet.

Scandic Park och hotelldirektör Pernilla Johansson upplåter inte endast hotellets väggar och golv till icke-våldsbudskapet, utan låter personalen under utställningsperioden ha armband & pins med budskapet och i baren serveras en Non Violence drink där möjligheten att runda upp köpesumman finns till förmån för NVP. Alla barn som besöker hotellet kan måla sin egen icke-våldssymbol som teckning och delta i en tävling.

Welcome to sign up for peace!

Utställningens datum:
den 3 december till den 31 januari 2015 (öppen utställning)
Adress: Karlavägen 43 i Stockholm

*”The Non Violence”, en skulptur av en revolver med knut av Carl-Fredrik Reuterswärd, är inte bara ett verk tillägnat minnet av John Lennon, utan även en internationellt välkänd symbol för icke-våld, vilken stiftelsen Non Violence Project arbetar igenom i sina icke-våldsprogram för ungdomar.