Smile with Pride med Scandic i Malmö

I dagarna drar Malmö Pride igång, festivalen som representerar frihet att kunna vara sig själv och att få visa det för vem som helst. Arbetet med HBTQIA-frågor på Scandic Triangeln och på Malmös övriga Scandichotell resulterade i ett tvåårsavtal med Malmö Pride och det firas extra mycket under festivalveckan den 5:e till 11:e augusti i Folkets Park och på Scandic Triangeln.

Arbetet med HBTQIA- och mångfaldsfrågor är ett fokusområde på Scandic. Under förra året erbjöds personalen på samtliga Scandichotell i Malmö utbildning i HBTQIA-frågor genom RFSL:s program. Utbildningen ger användbara verktyg i hur man som anställd kan tänka i sitt bemötande ur ett HBTQIA-perspektiv och känna trygghet i att alla gäster bemöts med respekt. Utbildningarna ges fortsatt under 2016 genom Malmö Pride.

-Scandic tar frågorna på allvar och det uppskattar vi högt. Som partner till Pride bidrar Scandic med kunskap och genuint engagemang såväl som ett mycket professionellt bemötande på Scandic Triangeln och Pride House, säger Filip Filipek, Ordförande för Föreningen Malmö Pride.

I förberedelserna inför Malmö Pride har Scandic tagit fram en egen tandkräm – Smile with Pride. Tandkrämen kommer finnas på Scandichotellen i Malmö under Pride-veckan och även i Scandics mobila hotellbadrum i Folkets Park. Dit kan festivalbesökare komma och fräscha upp sig under kärleksfesten.

- De här frågorna är viktiga för oss under hela året, vi vill att alla gäster men även vår egen personal ska känna trygghet och stolthet på vår arbetsplats. Under Pride-veckan har vi chansen att fira det arbetet, säger Joakim Elveroth, Distriktsdirektör Scandic Södra Sverige.

För mer information, kontakta:

Joakim Elveroth, Distriktsdirektör Scandic Syd,
0709 73 57 90, joakim.elveroth@scandichotels.com