Streamateria 4th Dimension - hållbart mode på Haymarket by Scandic

Miljön kräver förändringar inom modeindustrin för att skapa en hållbar framtid. Från och med idag, den 23 februari klockan 17.00, ställer GURINGO Designstudio med hjälp av TEKO mode & textilföretagen ut sin kollektion Streamateria 4th Dimension på Haymarket by Scandic.

"Med Streamateria - Fourth Dimension vill vi visa radikalt nya, hållbara sätt att uppleva mode på som är både digitala och fysiska på samma gång. Vi vill visa att vi inte behöver sluta göra det vi älskar, bara göra det på nya sätt. Haymarket med sin tydliga förankring i svensk modehistoria är för mig den givna platsen för att visa hur mode än en gång kan bli relevant." Erik Lindvall, CEO på Guringo Designstudio.

Plaggen är tillverkade av cellulosa och matsvinn, ett 100% cirkulärt material som sedan kan kastas med gott samvete i komposten. Kläderna är skapade med signaturmönster från Haymarket by Scandics inredning och grafiska profil. Parallellt med utställningen pågår även en visning på den stora filmväggen i lobbyn, där människoliknande avatarer visar kläderna i en virtuell värld av baren Americain.

Besök utställningen från och med idag, den 23 februari klockan 17.00 och två veckor framåt.

Renée Tallen, Brand & Marketing Manager, Haymarket by Scandic
Email: renee.tallen@scandichotels.com