De sista Provobis hotellen blir Scandic Hotel

De sista Provobis hotellen blir Scandic Hotel Drygt fem månader efter Scandic Hotels förvärv av Provobis Hotel Restauranger är överförandet av hotellen till Scandic Hotels nu genomfört. Idag byter de sista Provobis-hotellen Grand Central i Gävle, Frimurarehotellet i Linköping, Kramer i Malmö, Sergel Plaza i Stocklolm, namn till Scandic Hotel: - Scandic Hotel Grand Central, vid Gävle järnvägsstation - Scandic Frimurarehotellet, i centrala Linköping - Scandic Hotel Kramer, vid järnvägsstation i centrala Malmö - Scandic Hotel Sergel Plaza, vid Sergels Torg i Stockholm city Dessa fyra hotell utgör ett bra exempel på att Scandic Hotels via köpet fortsätter tillväxten med hotell i bra citylägen. För Scandic Hotels kunder innebär tillskottet av de fyra hotellen utökade valmöjligheter, inte minst i innerstäderna i Stockholm och Malmö. Namnbytet kommer att innebära att hotellen från och med nu ingår i Scandics drifts-, försäljnings- och marknadssystem. Personalen och den vane Provobis-gästen kommer dock fortfarande att känna igen sig: - Vår ambition är att bibehålla och fortsätta utveckla alla de fördelar och särprägel som Provobis-hotellen står för idag. Som gäst ska du känna igen dig på hotellen även i framtiden, samtidigt som vi hoppas att gästerna också ska uppskatta de ytterligare fördelar som Scandic kan erbjuda, säger Anders Lilius, vVD på Scandic Hotels. Kontaktperson: Anders Lilius, vVD Scandic Hotels AB, tel.08-517 351 19 Scandic Hotels är Nordens ledande hotellföretag med 155 hotell i 10 länder. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör och affärsidén är att "erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". Scandic Hotels AB (publ). Box 6197, 102 33 Stockholm, Sverige Tel:08-517 350 00. Fax: 08-517 352 70 E-mail: info@scandic-hotels.com Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/15/20001115BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/15/20001115BIT00290/bit0002.pdf