Scandic Hotel Continental Stockholm miljömärks med Svanen

Scandic Hotel Continental Stockholm miljömärks med Svanen Scandic Hotels fick idag sitt andra Svanmärkta hotell, Scandic Hotel Continental Stockholm. Scandic Hotel Sjölyst i Oslo Svanmärktes redan 15 juni i år som Norges första hotell. Svanmärkningen har ställt krav och kontrollerat hotellet ur alla dess delar. Allt från energi, städning, inredning till avfall och transporter. Vi ser Svanmärkning av ytterligare ett antal av våra hotell som en viktig och seriös del i vårt fortsatta miljöarbete. En tydlig miljömärkning underlättar, på samma sätt som ett tydligt varumärke, gästens aktiva val av både produkter och tjänster och stämmer därför väl överens med Scandics synsätt säger Roland Nilsson, VD & Koncernchef på Scandic Hotels. - Eftersom Scandic Hotels var tidigt ute och betonade miljöfrågorna och därefter har vuxit sig ännu starkare i hotellbranschen, är det av stor symbolisk betydelse att man nu går vidare med Svanen. Godkännandet av Scandic Hotel Continental kommer att ytterligare stärka efterfrågan på Svanmärkta hotell. På så sätt ökar vi tempot i miljöarbetet mot det angelägna målet; att nå det hållbara samhället, menar Ragnar Unge, VD på SIS Miljömärkning som sköter Svanmärkningen i Sverige. - För oss är miljöarbetet sedan många år en naturlig del av vår vardag och bidrar till vår lönsamhet. Det handlar om att hitta värdegemenskap med gästen och medarbetaren för att infria och möta ständigt ökande kundkrav säger Torsten Andersson hotelldirektör på Scandic Hotel Continental. Kontaktpersoner: Gunnar Brandberg, Kommunikationsdirektör, Scandic Hotels, tel. 0709-73 52 12 Magnus Hedenmark, Projektledare, SIS Miljömärkning, tel. 08-610 30 48 Jan Peter Bergkvist, Miljöchef, Scandic Hotels, tel 0709-73 59 63 Torsten Andersson, Hotelldirektör, Scandic Hotel Continental, tel. 08-517 342 15 Scandic Hotels är Nordens ledande hotellföretag med 155 hotell i 10 länder. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör och affärsidén är att "erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". Scandic Hotels AB (publ). Box 6197, 102 33 Stockholm, Sverige Tel:08-517 350 00. Fax: 08-517 352 70 E-mail: info@scandic-hotels.com Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00850/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00850/bit0002.pdf