Scandic Hotels öppnar hotell i Litauen

Report this content

Scandic Hotels öppnar hotell i Litauen Scandic Hotels fortsätter sin etablering i de baltiska staterna, och har idag tecknat ett avtal om driften av hotell Neringa i centrala Vilnius, Litauen. Scandic Hotel Neringa beräknas öppna i april, efter en tillbyggnad och renovering. Hotellet har ett mycket bra läge mitt på den stora affärsgatan i Vilnius, och kommer att få 60 rum efter tillbyggnaden. Dessutom finns goda möjligheter för ytterligare utbyggnad av hotellet i framtiden. Scandic kommer att driva hotellet på hyresbasis. - Etableringen av Scandic i Baltikum är ett naturligt steg i vår tillväxt, säger Anders Lilius, vVD i Scandic Hotels. Vi ser ett ökande affärs- och fritidsresande mellan Baltikum och de nordiska länderna. Hotellet har ett bra läge, håller god standard och passar väl in i Scandic-kedjan, fortsätter han. Kontaktpersoner: Anders Lilius, vVD, tel: 08-517 351 19 Gunnar Brandberg, Kommunikationsdirektör, tel: 08-517 352 12 el 0709-73 52 12 Scandic Hotels är Nordens ledande hotellföretag med 153 hotell i 10 länder. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör och affärsidén är att "erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". Scandic Hotels AB (publ). Box 6197, 102 33 Stockholm, Sverige Tel:08-517 350 00. Fax: 08-517 352 70 E-mail: info@scandic-hotels.com Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00430/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00430/bit0002.pdf