Scandic säljer fyra fristående restauranger.

Scandic säljer fyra fristående restauranger. Scandic har idag tecknat avtal om försäljning av de fyra fristående restaurangerna som ingick i förvävet av Provobis Hotel & Restauranger. De fyra restaurangerna är Stadshusets och Skansens restauranger i Stockholm samt Rådhuskällaren och Amiralen/Moriskan i Malmö, vilka tillsammans omsatte 109 MSEK under 1999. Försäljningen är i linje med Scandics strategi att vara en renodlad hotelloperatör. Köpare av restaurangerna är, genom bolag, Uwe Löffler, f.d. VD i Provobis, och övertagandet av den förvärvade verksamheten sker med omedelbar verkan. Försäljningen ger upphov till en realisationsvinst, vilken kommer att användas för att minska den goodwill som uppstod i samband med Scandics förvärv av Provobis. Kontaktpersoner: Fredrik Sandelin, vVD, Ekonomi & Finans, Scandic Hotels AB, tel. 08-517 351 21 Uwe Löffler, tel. 0708-11 49 72 Scandic Hotels är Nordens ledande hotellföretag med 155 hotell i 10 länder. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör och affärsidén är att "erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". Scandic Hotels AB (publ). Box 6197, 102 33 Stockholm, Sverige Tel:08-517 350 00. Fax: 08-517 352 70 E-mail: info@scandic-hotels.com Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/02/20001102BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/02/20001102BIT00750/bit0002.pdf