Henriette Münch ny CFO hos ScandiDos AB

ScandiDos AB har anställt Henriette Münch som ny CFO och medlem i bolagets ledningsgrupp.

ScandiDos AB offentliggör idag att Henriette Münch har blivit utnämnd till ny Chief Financial Officer (CFO) i bolaget. Rekryteringen är ett led i att ytterligare stärka bolagets kompetens inom ekonomistyrning, långtidsplanering och operationell effektivisering. Henriette Münch har en omfattande finansiell bakgrund och mångårig erfarenhet från medicinteknikbranschen. Henriette tillträder tjänsten den 1 december 2021.

- Jag är oerhört glad att välkomna Henriette Münch till ScandiDos, säger VD Gustaf Piehl. Henriette har omfattande kunskaper och erfarenheter och kommer med sin personlighet och sitt driv fylla en oerhört viktig roll i ScandiDos framtida tillväxtresa.

Henriette Münch kommer närmast från D-Link där hon arbetat som Finance, Administration & Personnel Manager för norra Europa. Dessförinnan arbetade Henriette ett antal år för Maquet (Getinge Group), bland annat som CFO för Norden.

ScandiDos har med sin produkt Delta4 Phantom+ tagit en ledande roll inom avancerad dosimetri och kvalitetssäkring av modern strålterapi av cancer. Med produkten Delta4 Phantom+ MR har ScandiDos utvidgat rollen att även gälla det nya området MR-styrd strålterapi. Produkten Delta4 Discover är ScandiDos disruptiva område som på ett unikt sätt möjliggör oberoende stråldosverifiering under behandling, vilket är framtidens sätt att utföra kvalitetssäkring inom strålterapi av cancer. ScandiDos mätsystem och avancerade beräkningsprogram ger läkare, fysiker och patient ett kvitto på att den avancerade och komplicerade behandlingen kan levereras och har levererats såsom ordinerats.

Huvudkontoret ligger i Uppsala Science Park där bl.a. produktutvecklingen utförs. Försäljning genomförs av säljkontor i USA, Malaysia och Frankrike, direkt i Norden samt via återförsäljare i drygt 40 länder. ScandiDos har samarbetsavtal med de största terapiföretagen som har ScandiDos produkter inlagt i sina säljsystem.

ScandiDos är sedan april 2014 listat på NASDAQ First North Growth Market Stockholm under koden SDOS. Erik Penser Bank (08-463 83 00, certifiedadviser@penser.se), anlitas som Certified Adviser. Ytterligare investerarinformation: scandidos.com  Produktinformation: delta4family.com

Gustaf Piehl, CEO,ScandiDos: investor@scandidos.com , 018-472 30 20
ScandiDos AB (publ), 556613-0927