Penser Access: ScandiDos - Svag start på det nya verksamhetsåret

Försäljningen sjönk till SEKm 7,1 (9,7), vilket var under vår förväntan om SEKm 14. Avvikelsen förklaras till stor del av att kundernas beslutsprocess tar lång tid och därmed inte har köpt några system från ScandiDos. Efter kvartalet uppjusterar vi risknivån för bolaget från medel till hög. Detta bygger primärt på att bolagets finansiella risk har ökat. Vi ser fortsatt uppsida i aktien drivet av 1) att valideringen med Varian är klar och kan accelerera försäljningen av Delta4 Discover 2) Nytt EU-direktiv för kvalitetssäkring vid strålbehandling talar för den kvalité och noggrannhet Delta4 Discover levererar 3) Valideringen med Elektas Versa-HD ser ut att bli klar i närtid 4) lanseringen av Delta4 Phantom+ MR under 2018/19e. Sammanfattningsvis ser vi en hög potential i aktien till en hög (medel) risknivå.

Läs den fullständiga analysen: https://drive.google.com/file/d/1OZ3tayNily0aMUjuzgD8fJ601QREiMZh/view?usp=sharing

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se