ScandiDos senarelägger årsstämman

ScandiDos styrelse har beslutat att hålla sin årsstämma något senare i år. Årsstämman kommer att hållas den 26 oktober i stället för den 23 september. Separat kallelse kommer att offentligöras senast fyra veckor före stämman, i enlighet med bolagsordningen.

Styrelsens ordförande Per Carendi har tidigare meddelat att han inte kommer att stå till förfogande för omval. Då ytterligare sena avböjanden om omval försvårat valberedningsarbetet har ansvaret för att till bolagsstämman presentera ett förslag på styrelse övertagits av huvudägarna.

Styrelsen bedömer att senareläggningen av årsstämman är nödvändig för att slutföra detta arbete på ett noggrant och ansvarsfullt sätt.

ScandiDos styrelse

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Görgen Nilsson, VD ScandiDos
E-mail: Gorgen.Nilsson@ScandiDos.com

ScandiDos har med sin produkt Delta4 Phantom tagit en ledande roll inom avancerad dosimetri och kvalitetssäkring av modern strålterapi av cancer. Med Delta4 Discover öppnas också möjligheten att under pågående behandling utföra stråldosverifiering och därmed öka kvaliteten och säkerheten i behandlingen. ScandiDos mätsystem och avancerade beräkningsprogram ger läkare, fysiker och patient ett kvitto på att den avancerade och komplicerade behandlingen kan levereras och har levererats såsom planerat.

Huvudkontoret ligger i Uppsala Science Park där bl.a. utvecklingen utförs. Försäljning genomförs av säljkontor i USA och Kina, direkt i Norden samt via återförsäljare i totalt mer än 40 länder. ScandiDos har samarbetsavtal med de två största terapiföretagen Varian och Elekta som har ScandiDos produkter inlagt i sina säljsystem. ScandiDos är sedan april 2014 listat på First North. Redeye är bolagets Certified Adviser.