SOL - Anne Langbraaten ny finansdirektör

SOL - ANNE LANGBRAATEN NY FINANSDIREKTÖR Finansdirektör Thomas Ranje lämnar Scandinavia Online AB ("SOL" eller "Bolaget") den 31 augusti 2001 för att bli ansvarig för investment banking-verksamheten hos Carnegie i Norge. Anne Langbraaten, som för närvarande har en befattning som ekonomidirektör i Scandinavia Online AS i Norge, tillträder som tillförordnad finansdirektör (CFO) i SOL från och med 1 september 2001. "Anne Langbraaten har arbetat i Scandinavia Online AS sedan 1995 och tillför betydande operativ erfarenhet till jobbet som finansdirektör", säger Birger Steen, koncernchef för SOL, i en kommentar. "Thomas Ranje, som blev anställd i Bolaget den 1 april 2000, har varit betydelsefull i bildandet och utvecklingen av SOL som den ledande nordiska Internetportalen. Vi önskar honom lycka till i framtiden", avslutar Birger Steen. För ytterligare information kontakta: Birger Steen (Koncernchef), +46 709 35 28 18, birger.steen@scandinaviaonline.se Thomas Ranje (Finansdirektör), +46 709 41 54 94, thomas.ranje@scandinaviaonline.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/26/20010626BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/26/20010626BIT00090/bit0001.pdf