60 000 snowflake-biljetter till salu

60 000 snowflake-biljetter till salu Den 31 oktober är det premiär för Scandinavian Airlines Sveriges nya kunderbjudande på Europa. Som en del av kunderbjudandet utökas antalet snowflakedestinationer till att gälla hela Europa förutom Norden, Ryssland och Tyskland. Detta sker successivt och fr.o.m. idag finns möjligheten att boka en snowflake-biljett till lägsta tänkbara pris, direkt från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn, till 27 destinationer. Från Stockholm och Göteborg finns nu 60 000 snowflake-biljetter till salu och från Köpenhamn 70 000. - Hos oss har kunden valmöjligheten att resa på sina villkor, säger Camilla Wallander, marknadschef på Scandinavian Airlines Sverige. För de resenärer som idag tycker att ett lågt pris är viktigare än allt annat vid val av resa, passar snowflake-biljetterna mycket bra. Till skillnad från lågprisbolagen trafikerar Scandinavian Airlines fortsatt flygplatser som ligger i närheten av de större städerna. snowflake består som tidigare av enkelresor och kan bokas ända fram till sextioen minuter före avresa. I flygresan ingår gratis tidning men inte några måltider, men möjligheten att köpa något lätt att äta och dricka ombord finns alltid. Resan berättigar nu också till EuroBonus-poäng. Prisexempel, enkelresa, inklusive skatter och avgifter: Stockholm - Amsterdam från 595:- Stockholm - Paris från 595:- Köpenhamn - Sarajevo från 595:- Köpenhamn - Venedig från 695:- Biljetterna bokas www.flysnowflake.com eller på tel: 0771- 66 10 00 För mer information, vänligen kontakta: Camilla Wallander, marknadschef Scandinavian Airlines Sverige, tel: +46 70-997 40 40 Informationsavdelningen, Scandinavian Airlines Sverige, tel +46 8 797 33 30 Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS- koncernen: Årspassagerare: Cirka 6 miljoner Flygplan: 44 Medarbetare: 3 000 Start/landningar: 300 per dag Destinationer: 44, från och inom Sverige. Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/23/20040923BIT00150/wkr0001.pdf