Nya möjligheter att flyga med SAS till och från Sverige

Nya möjligheter att flyga med SAS till och från Sverige En helt ny produkt - Economy Flex - gör det möjligt att resa flexibelt och effektivt till lägre pris än för en vanlig affärsresa. Samtidigt införs också snowflake med SAS lägsta priser på alla Europadestinationer. VD Anders Ehrling presenterar idag färdriktningen för det nya svenska flygbolaget Scandinavian Airlines Sverige, och ett nytt erbjudande på Europadestinationerna. - För 25 år sedan introducerade SAS, som ett av de första flygbolagen i världen, indelningen i affärsklass och ekonomiklass ombord. Nu går vi vidare och skapar nya möjligheter att välja för alla dem som reser ofta och som ställer krav på sitt resande, säger Anders Ehrling. Även om fokus de senaste åren främst har legat på lågservicebolagen och deras utbud, finns det en stor och växande grupp av kunder som värderar sin tid högt, och som vill kunna resa effektivt och bekvämt. - Hos oss ska man kunna resa på sina egna villkor, säger Anders Ehrling. Vi har produkterna för den som behöver komma fram vid en viss tidpunkt, vill ha möjlighet att boka om sin resa, eller vill kunna utnyttja restiden effektivt. Men vi har också konkurrenskraftiga erbjudanden för den som enbart letar efter ett lågt pris. Tillsammans med systerbolagen Scandinavian Airlines Danmark och SAS Braathens presenterar Scandinavian Airlines Sverige nu en ny produkt - Economy Flex - för att möta behoven av flexibla och tidsbesparande resor till ett rimligt pris. Samtidigt införs också det framgångsrika lågpriskonceptet snowflake på samtliga Europadestinationer. Dessutom uppgraderas Business, och reglerna för Economy förenklas. Det nya kunderbjudandet baseras på omfattande marknads- och kundundersökningar med intervjuer med nära 4000 resenärer, dialog med kunder och Internetanvändare, samt medverkan från medarbetare i interna arbetsgrupper. - Jag är stolt över det resultat vi har åstadkommit. Vi sänker våra kostnader steg för steg för att stärka konkurrenskraften. Och nu skapar vi helt nya valmöjligheter för kunderna som inget annat flygbolag på den svenska marknaden kan erbjuda, avslutar Anders Ehrling. För mer information, vänligen kontakta: Anders Ehrling, VD Scandinavian Airlines Sverige, tel + 46 8 797 1937 Ulrika Fager, informationsavdelningen, Scandinavian Airlines Sverige, tel +46 8 797 3330 Det nya kunderbjudandet i korthet Den 31 oktober är det premiär för det nya erbjudandet, som bygger på de tre distinkta kundbehov som identifierats genom omfattande marknadsundersökningar och dialog med kunderna. Försäljningen startar i mitten av september. För dig som söker en snabb och effektiv resa. Det är kunder som först och främst vill ha en effektiv och flexibel resa därför att tiden är värdefull. För detta behov inför vi en ny produkt, Economy Flex, som ger högre flexibilitet, snabbare check-in, och all den service som skapar förutsättningar för en tidseffektiv resa utan krångel. För dig som söker lägsta pris. Kunder som först och främst söker ett lågt pris ska också kunna vända sig till oss. Därför inför vi nu snowflake - våra lägsta priser - på alla våra destinationer i Europa (drygt 20). Med snowflake kan man köpa enkelresor på nätet till och från resmålet, man får betala för service ombord, och transfer av bagage ingår inte. Men kunden kan å andra sida resa med oss till ett mycket lågt pris. Därutöver finns som tidigare vår basprodukt Economy med ett konkurrenskraftigt pris. Kunden får betala för servicen ombord, samtidigt som vi har förenklat och lättat på regelverket kring bokningen. För dig som söker extra komfort: För kunder som vill ha en mycket hög bekvämlighet under resan, finns Business med det bästa av det vi har att erbjuda. Det innebär t ex tillgång till lounge, samt extra utrymme i egen kabin ombord genom att mittstolen i en stolsrad alltid lämnas fri. För mer information, vänligen kontakta: Camilla Wallander, marknadschef Scandinavian Airlines Sverige, tel +46 709 97 4040 ________________________________________________________________________ SAS Scandinavian Airlines Sverige AB är ett dotterbolag inom SAS- koncernen med ca 3 000 medarbetare, som flyger omkring sex miljoner passagerare till ett 40-tal inrikes och utrikes destinationer varje år. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT00040/wkr0001.pdf